Чим зайняти дитину? Поради фахівців
Вправа "Бачу - читаю (чую) - розумію"
Мета: розвиток слухомовленнєвої пам'яті та уваги, зорової уваги, вміння помічати деталі та "зчитувати" зміст малюнка, навички читання та розуміння прочитаного.
Завдання дитини: розглянути малюнок.
А (на розвиток навички розуміння прочитаного) - прочитати речення і поставити відповідний знак поряд.
Б (на розвиток слухомовленнєвої пам'яті та уваги) - послухати (твердження) і дати відповідь "так/ні" щодо конкретного малюнка
(клікніть на зображення для розкриття в повному розмірі)
↓ ↓ ↓
Ідеї для ігор під час перебування в укритті
Важливо пам'ятати, що аудіальний канал сприйняття під час виття сирен знаходиться в особливому навантаженні - потрібно його "зайняти":
1. Співати хором.
2. Вигукувати кричалки.
3. Слухати в навушниках аудіоказки та музику.
4. Взяти з собою музичні інструменти, влаштувати для всіх концерт.
ТІЛО
1. Пластилін (зараз ліпити може бути ефективніше, ніж малювати).
2. По можливості взяти з собою подушки, щоб зробити хатку.
3. Нитки, щоб навкруги себе "накреслити" коло безпеки.
4. Оригамі.
5. Кінетичний пісок.
6. Робити мотанки з хусточок і роздавати дітям в укритті.
7. Вчитися жонглювати.
8. Чарівні дотики - уявити, що тіло - це музичний інструмент. І кожна частина тіла видає свій звук.Торкатися долонькою, а дитина співає, мукає, кукурікає тощо.
9. Я - тварина. Показати жестом, позою, звуками тварину. Інший партнер по грі відгадує.
10. Видувати мильні бульбашки.
11. Докричатись до Місяця - уявити, що треба крикнути послання космонавтам чи інопланетянам. Можна кричати з різних кутків кімнати один одному, можна спрямовувати звук "далеко-далеко".
12. "Видихнути хмарку" - уявити, що вдихнули хмару і видихнути її зі звуком, можливо, з грозою та блискавкою (тупаючи ногами).
13. "Погода" - можна йти, можна стукати подушечками пальців: спочатку сонечко і легкий вітер (ідемо - стукаємо повільно, м'яко і тихо), потім потім вітер посилюється, починається дощ (йдемо швидше і тупаємо). Дощ посилюється - тупаємо сильніше, злива - стрибаємо, гроза - ураган - стрибаємо, дмухаємо і кричимо, вітер заспокоюється, дощ затихає - поступово йдемо тихіше і повільніше. Закінчуємо "гарною погодою".
14. "Клац-клац" - клацати зубами, ніби від холоду, потім показувати зуби, як мавпочки, скалитися і гарчати, як тигри. Після цього перетворитися в людей.
15. "Лети!" - дмухати один на одного, як на пір'їнку. Дозволити собі дмухнути на дорослого, щоб здути його з місця.
16. "Штовханки" - "відштовхнути повітряною хвилею" партнера по грі, зробивши жест руками.
17. "Бій подушками".
18. "Борці сумо" - запхати подушку під одяг і штовхатися, подушка пом'якшить удари.
19. "Шкрябалки і дряпалки" - нігтями "прошкрябати" малюнок в тісті, фользі, крупі. В пакет, що закривається, залити фарбу, дитина подушечками пальців і нігтями малює візерунки.
20. Боулінг - збивати різні предмети (дозволити порушити порядок).
21. "В ціль" - зім'яти в руках папір і, як м'ячиком, намагатися попасти в ціль.
22. Кричати в "мішечок для крику" або в стаканчик.
МАЛЮВАТИ
1. Будиночки, веселки.
2. Мрію.
3. Найбезпечніше, захищене місце.
4. Те, що захочеться робити відразу після війни.
5. Розмальовки.
6. Ангелів.