Фахівці ІРЦ провели практикум для батьків дітей з ООП:

ТІЛЕСНІ ТЕХНІКИ боротьби зі стресом для дітей:

  • Нехай дитина уявить себе лінивим кошеням. Вона має глибоко позіхнути і потягнутися у різні сторони. Під час таких простих дій тіло напружується ще сильніше, а згодом приходить розслаблення. Для позитивних емоцій можна урізноманітнити гру мурчанням і нявканням.
  • Стрес може проявлятися у гіперактивності. Замість того, щоб заспокоювати дитину, дайте їй ще більше фізичного навантаження — зробіть разом активну зарядку, потанцюйте, пострибайте. Так само, якщо ви бачите, що дитина тремтить, можете розтерти її, або легенько розтрусити. Після такого штучного підсилення напруги згодом має прийти розслаблення.
  • Пограйте з дитиною у гру «пиріжок», коли вона виступає тістом, а ви — пекарем. Тісто мнуть, замішують, розкочують, а потім «запікають у духовці» — накривають ковдрою і нагрівають диханням. Під час тривоги від невизначеності перше, що допомагає — відчути межі свого тіла.
  • При тривожних станах допомагає концентрація на органах чуття. Пограйте з дитиною в гру. Називайте по черзі 3 речі, які ви зараз бачите/відчуваєте на смак/запах/дотик.
  • У ситуаціях зовнішньої напруги, якщо є така можливість, пропонуйте дітям будувати халабуди. Так дитина буде укріплювати хоч і в такий наївний спосіб відчуття безпеки. Окрім того, в кризах може бути корисною можливість побути на самоті.

!ВАЖЛИВО! Діти дзеркало дорослих: якщо ви бачите, що дитина занадто знервована — варто стабілізувати власний емоційний стан! 

Методичний інтенсив

В світі існує багато корекційних методів, методик, програм для дітей з особливими освітніми потребами. 

Ефективність освітньої роботи досягається на основі надання таким дітям якісної корекційної допомоги у взаємодії вихователів, психологів, вчителів-логопедів, муз керівників, батьків та фахівців інклюзивно - ресурсних центрів. В результаті цієї співпраці фахівці відмічають позитивні зміни у розвитку дитини, покращується адаптація і соціальна поведінка, проявляються здібності дитини. 

11.10.2023 в дошкільному навчальному закладі №12 «Ромашка» відбувся методичний інтенсив «Сенсорна інтеграція» з питань ознайомлення педпрацівників з різними програмами і методами, які спрямовані на допомогу дітям з особливими освітніми потребами. Фахівцями інклюзивно-ресурсного центру Таран І.М. та Леоновою С.М. педагогам закладу надані рекомендації по використанню в умовах дошкільного закладу елементів методик: 

•АВА-терапії; 

•методики Монтессорі; 

•соціальних історій на заняттях, під час індивідуальної форми роботи з дітьми, під час режимних моментів, на прогулянках, під час ігор; 

•елементи Арт-терапії використовувати на заняттях з образотворчої діяльності; 

•музикотерапії - на музичних заняттях та заняттях з фізкультури та під час ігрової діяльності.

03.10 2023 в ДНЗ 19 відбувся методичний інтенсив для асистентів та вихователів інклюзивних груп на тему: "Створення освітнього середовища. Сенсорна інтеграція"

Про психолого-педагогічний супровід.

В умовах воєнного стану важливо забезпечити права дітеq, зокрема з особливими освітніми потребами, на безперервне здобуття освіти, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг. Для реалізації цієї мети у закладах загальної середньої та дошкільної освіти створені команди психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами і у вересні відбулися перші засідання за участю фахівців інклюзивно-ресурсного центру. Спільними рішеннями учасники засідання визначили напрями психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, спланували довготривалі та короткотривалі цілі, можливості адаптації та модифікації навальних програм, прийомів адаптації середовища до потреб дитини з особливими освітніми потребами, розробили індивідуальну програму розвитку для кожної дитини з ООП. Індивідуальна програма розвитку інформує педагогів та батьків про потенційні можливості розвитку дитини, визначаються вимоги до надання освітніх послуг та форм підтримки. Батьки дітей з ООП є обов язковими та активними учасниками засідання команди психолого-педагогічного супроводу.

ПРОЕКТ «РУКА ДОПОМОГИ»

У рамках реалізації проекту «Рука Допомоги», з метою соціалізації вихованців Смілянського дитячого будинку-інтернату,

фахівцями ІРЦ 11.08.2023 проведено комплекс корекційно-розвиткових та рекреаційних заходів.

(більше ілюстрацій тут Фотогалерея)

Ви не завжди можете зрозуміти, що у людини інвалідність. Це не завжди можна побачити з першого погляду. Та й навіщо? Адже інклюзія - це не особливе ставлення до людей з інвалідністю. Інклюзією називають процес збільшення ступеня участі ВСІХ громадян в соціумі.

© 2019 Інклюзивно-ресурсний центр, вул. Соборна, 107, м. Сміла, 20700
Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати