«Безпека в інтернеті. Спілкування з любов'ю»
30.01.2025 у рамках реалізації українсько-австрійського проєкту, що здійснюється у співпраці з благодійною організацією «Карітас-Спес Україна», для батьків дітей-учасників проєкту було проведено тренінгове заняття на тему: «Безпека в інтернеті. Спілкування з любов'ю».Захід провела Наталія Кисельова, вчитель-дефектолог нашого ІРЦ, яка розповіла батькам про основні ризики, з якими можуть стикатися діти в інтернет-просторі, зокрема: • кібербулінг та його прояви, • онлайн-шахрайство і способи захисту, • небезпечний контент та методи його фільтрації, • надмірне використання гаджетів і його вплив на психоемоційний стан дитини.Захід проходив у форматі інтерактивного обговорення, де батьки могли поділитися власним досвідом, поставити запитання фахівцеві та отримати корисні поради щодо безпечного й гармонійного використання інтернету в сім'ї.
Українсько-австрійський проєкт для підтримки ментального здоров'я дітей стартував у Смілі!
23 січня 2025 року на базі КЗ «Смілянський міський ІРЦ Смілянської міської ради» за підтримки Дієцезіального благодійного фонду «Карітас-Спес Україна» розпочато реалізацію українсько-австрійського проєкту, спрямованого на збереження ментального здоров'я дітей із соціально незахищених категорій.Проєкт триватиме до 31 березня 2025 року і передбачає два основні напрямки діяльності: 1. Майстер-класи, ігри, конкурси та практичні заняття для дітей, організовані фахівцями фонду «Карітас-Спес Україна» Caritas-Spes Ukraine. Ці заходи спрямовані на розвиток емоційного інтелекту, зняття стресу та створення безпечного середовища для самовираження. 2. Тренінгові заняття для батьків дітей, які беруть участь у проєкті, проводитимуть фахівці КЗ «Смілянський міський ІРЦ Смілянської міської ради». Мета цих занять — підвищення обізнаності батьків у питаннях ментального здоров'я дітей та розвитку навичок емоційної підтримки.Ми щиро раді долучитися до такої благодійної ініціативи та разом із партнерами створювати краще майбутнє для наших дітей!
З Днем Соборності України!
КЗ «Смілянський міський ІРЦ» вітає смілян та усіх українців з Днем Соборності України! До цієї памʼятної дати долучилися й наші маленькі вихованці. Дітки малювали малюнки, ліпили з пластиліну символіку нашої держави, складали патріотичні пазли, розвиваючи при цьому дрібну моторику, збагачуючи словниковий запас, формуючи емоційний інтелект та водночас почуття патріотизму День Соборності України - це наша єдність і наша зброя. Тож нехай на рідною землею лунають щасливі дитячі голоси, а над головами майорить мирне та сонячне небо.
«Мовленнєва корекція дітей старшого шкільного віку»
Фахівці КЗ «Смілянський міський ІРЦ Смілянської міської ради» постійно працюють над підвищенням своєї професійної майстерності. 15.01.2025 вони взяли участь у засіданні обласної творчої групи на тему: «Мовленнєва корекція дітей старшого шкільного віку». У ході заходу було представлено цікавий досвід роботи педагогів з дітьми з особливими освітніми потребами. Учасники обговорили методи та стратегії мовленнєвої корекції дітей старшого шкільного віку, проблеми та виклики інклюзивного навчання, а також ефективні напрямки підтримки осіб з ООП в освітньому середовищі. Цікавим та корисним стало обговорення новаторства в роботі, зокрема переваг використання штучного інтелекту під час створення дидактичних матеріалів.
"Адаптація та модифікація навчальних програм"
9 січня фахівці КЗ «Смілянський міський ІРЦ Смілянської міської ради» Ірина Дзюбан та Наталія Кисельова відвідали НВК «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів N3-колегіум» Школа Колегіум з метою проведення тренінгового заняття на тему: «Адаптація та модифікація навчальних програм. Актуальні питання інклюзивної освіти». Фахівці підготували змістовно-корисний теоретичний та практичний матеріал. Разом з колективом школи розглянули та опрацювали труднощі, які затримують опанування освітніх програм, обговорили функції педагогів і асистентів вчителів. Також розіграли конкретні ситуації, які можуть виникнути в освітньому закладі під час роботи з дітьми з ООП.Спільні дії між фахівцями ІРЦ та педагогами мають одну основну мету - набуття та збереження здобутих досягнень у розвитку дітьми з особливими освітніми потребами та опанування ними освітніх програм.Активна міжвідомча співпраця між ІРЦ та закладами освіти - крок до створення якісного інклюзивного освітнього середовища.
З НАСТУПАЮЧИМ НОВИМ РОКОМ!
Колектив КЗ «Смілянський міський ІРЦ Смілянської міської ради» вітає усіх з прийдешніми святами. Нехай над Україною засяє переможна зірка. Миру всім, щастя, добробуту та благополуччя. Нехай у серцях горить вогник тепла, любові та незгасаючих мрій. Бажаємо аби в новому році кожен день був по-своєму прекрасним
Свято для малечі
Фахівці Комунального закладу «Смілянський міський інклюзивно-ресурсний центр Смілянської міської ради Черкаської області» організували та провели чудове свято з нагоди Дня Святого Миколая. Гостями заходу стали діти з особливими освітніми потребами.
Свято розпочалося яскравою ляльковою виставою🎎, у якій розповідалася історія про звірят, що знайшли рукавичку Святого Миколая. Захоплені сюжетом, діти долучилися до творчої майстерні, де разом із казковими героями власноруч створювали ялинкові прикраси.
Особливою радістю для малечі став запрошений гість — Ведмедик, який веселив дітлахів, танцював із ними та залучав до різноманітних розваг. Веселі новорічні руханки та ігри не залишили байдужими жодного учасника свята.
На свято завітали міський голова Сергій Ананко та заступник міського голови Тетяна Карло, які привітали маленьких гостей з прийдешніми святами та подарували дітям солодкі подарунки.
Усмішки на обличчях дітей стали найкращим підтвердженням того, що цей день приніс багато щасливих моментів. Навіть у складний час діти повинні відчувати турботу дорослих та радість свят.
Виставка в Смілянській міській раді
11.12.2024 у Смілянській міській раді організовано виставку робіт діток з особливими освітніми потребами, які відвідують КЗ «Смілянський міський інклюзивно-ресурсний центр Смілянської міської ради Черкаської області». Роботи виконані в техніці арт-терапії. Тепер жителі нашого міста можуть ознайомитися з наочним видом психологічної корекції, заснованої на мистецтві.
Подяка ФОП КРУТЬ Юліана (Соколенко)
Висловлюємо щиру подяку ФОП КРУТЬ Юліана (Соколенко) за солодкі подарунки та мандаринки для діток з особливими освітніми потребами, які відвідують наш центр. В холодну пору так важливо мати в собі світло, яким хочеться поділитися з дітьми. Тепер щирих дитячих посмішок стане більше. Дякуємо!
Семінар-практикум "Фестиваль сенсорних ігор"
В рамках співпраці з працівниками дошкільних навчальних закладів фахівець/ консультант (вчитель-дефектолог) КЗ «Смілянський міський інклюзивно-ресурсний центр Смілянської міської ради» Ірина Таран у ДНЗ №12 Ромашка Дошкільний Заклад разом з педагогами цього закладу провела навчальний семінар – практикум «Фестиваль сенсорних ігор». Знайомство з сенсорними рухливими, настільними, груповими та індивідуальними завданнями допоможуть педагогічним працівникам при організації взаємодії з вихованцями стимулювати розвиток різних сенсорних модальностей: пропріоцептивної, вестибулярної, слухової, зорової, тактильної.
Подяка ТОВ Кондитерська фабрика "Меркурій"
Працівники Смілянського ІРЦ висловлюють щиру подяку ТОВ Кондитерська фабрика "Меркурій" за надану спонсорську допомогу у вигляді солодкої продукції власного виробництва для діток з особливими освітніми потребами! Дякуємо, що відгукнулися! Тепер дітки з ООП, що відвідують наш центр, до Дня Святого Миколая одержать солодкі презенти. Льодяники - це не просто солодощі, а матеріал у роботі логопедів та дефектологів для розвитку у дітей артикуляційної моторики та зміцнення мʼязів губ та язика, також цукерки слугуватимуть у роботі психологів для встановлення контакту та позитивних емоцій! Дякуємо!
Підготовка до лялькової вистави
А чому б для діток з ООП не влаштувати лялькову виставу до різдвяних свят? Фахівці ІРЦ своїми власними силами виготовили ляльковий театр. Тому скоро незабутня казка здивує малечу до Дня Святого Миколая.
«Новітні технології коригування розвитку мовлення»
Фахівці нашого ІРЦ доєднались до творчої групи по обміну практичним досвідом вчителів-логопедів «Новітні технології коригування розвитку мовлення».Обговорили актуальність розробки дидактичних матеріалів для корекційно-розвиткової роботи вчителя-логопеда з учнями старших класів середньої школи. Переглянули прийоми подолання функціонально-мовленевих труднощів та практичні кейси для ефективної логопедичної роботи з дітьми із загальним недорозвиненим мовленням (ЗНМ). Корисним також було знайомство з новітніми підходами в роботі, а саме: роботою в нейромережах, які можна використовувати в логопедії. Ідемо вперед! Розвиваємося!
Профорієнтаційний захід
20 листопада фахівець (вчитель-реабілітолог) Смілянського ІРЦ Соколенко Артем Олегович провів профорієнтаційний захід для студентів 2-го курсу Черкаського національного університету ім.Богдана Хмельницького (Спеціальність 016 Спеціальна освіта (ортопедагогіка) на тему: «Особливості роботи вчителя-реабілітолога в ІРЦ. Методика та підходи до дітей з особливими освітніми потребами». Дякуємо за співпрацю, за популяризацію діяльності ІРЦ, а найголовніше - за мотивацію для студентів до роботи з дітками з ООП. Пишаємося!
Всесвітній день дитини
20 листопада – Всесвітній день дитини.Це свято є своєрідним нагадуванням дорослим, що усі діти світу повинні зростати у турботливому родинному середовищі, мають бути захищеними від жорстокого поводження та насильства, мати непорушне право на життя, освіту, право на здоров'я і належну медичну допомогу, право на ім'я та громадянство. У цей день колектив ІРЦ бажає кожній дитині жити в міцній і добрій родині, отримувати все необхідне для того, щоб дитинство було щасливим і безтурботним під мирним небом України. Нехай кожен малюк посміхається, радіє і ніколи не знає біди!
Найприємніші моменти у нашому центрі! Робота з дітками)
Подяка
Одержали інформаційно-просвітницьку гру «Ліза подорожує світом»
Фахівці КЗ «Інклюзивно-ресурсний центр Смілянської міської ради» щиро вдячні «ЮНІСЕФ Україна» за отриману інформаційно-просвітницьку гру «Ліза подорожує світом». Метою гри є інформування дітей молодшого віку про проблему торгівлі людьми та правила безпечних подорожей. Гра також торкається питань толерантності, лідерських якостей та лікарських навичок. У діяльності фахівців ця гра стане чудовим помічником для роботи з дітками.
Участь у засіданні команди психолого-педагогічного супроводу
18 та 19 вересня фахівці КЗ «Смілянський міський інклюзивно-ресурсний центр Смілянської міської ради» (Тетяна Дуденко та Ірина Дзюбан) взяли участь у засіданні команди психолого-педагогічного супроводу у ДНЗ N19 «Світлячок»Заклад дошкільної освіти №19 "Світлячок". Хочемо відмітити надзвичайно приємні та щирі відгуки батьків про роботу педагогів, працівників садочку та фахівців ІРЦ. Результатом якісної взаємодії, професійності є розуміння батьків та труднощів дітей, можливість здобувати освіту на рівні з іншими дітьми, адаптуватися до навколишнього світу та отримувати необхідну підтримку. І, відповідно, педагоги та фахівці добре обізнані з індивідуальними особливостями вихованців, психофізичним розвитком та враховують ці аспекти під час проведення корекційно-розвиткових занять. Діток, які потребують таких послуг у ДНЗ N19 «Світлячок» - 16 осіб. Віримо і бачимо, що завдяки спільним зусиллям отримаємо найкращі результати.
Участь у засіданні команди психолого-педагогічного супроводу
18 вересня фахівці КЗ «Смілянський міський інклюзивно-ресурсний центр Смілянської міської ради» (Наталія Кисельова та Вікторія Шумейко) взяли участь у засіданні команди психолого-педагогічного супроводу у ДНЗ N21 ДНЗ 21 Оленка. Такі засідання є критично важливими для забезпечення індивідуального підходу до розвитку кожної дитини, створюючи оптимальні умови для успішного навчання та соціальної інтеграції.
Фахівці ІРЦ провели практикум для батьків дітей з ООП:
ТІЛЕСНІ ТЕХНІКИ боротьби зі стресом для дітей:
- Нехай дитина уявить себе лінивим кошеням. Вона має глибоко позіхнути і потягнутися у різні сторони. Під час таких простих дій тіло напружується ще сильніше, а згодом приходить розслаблення. Для позитивних емоцій можна урізноманітнити гру мурчанням і нявканням.
- Стрес може проявлятися у гіперактивності. Замість того, щоб заспокоювати дитину, дайте їй ще більше фізичного навантаження — зробіть разом активну зарядку, потанцюйте, пострибайте. Так само, якщо ви бачите, що дитина тремтить, можете розтерти її, або легенько розтрусити. Після такого штучного підсилення напруги згодом має прийти розслаблення.
- Пограйте з дитиною у гру «пиріжок», коли вона виступає тістом, а ви — пекарем. Тісто мнуть, замішують, розкочують, а потім «запікають у духовці» — накривають ковдрою і нагрівають диханням. Під час тривоги від невизначеності перше, що допомагає — відчути межі свого тіла.
- При тривожних станах допомагає концентрація на органах чуття. Пограйте з дитиною в гру. Називайте по черзі 3 речі, які ви зараз бачите/відчуваєте на смак/запах/дотик.
- У ситуаціях зовнішньої напруги, якщо є така можливість, пропонуйте дітям будувати халабуди. Так дитина буде укріплювати хоч і в такий наївний спосіб відчуття безпеки. Окрім того, в кризах може бути корисною можливість побути на самоті.
!ВАЖЛИВО! Діти дзеркало дорослих: якщо ви бачите, що дитина занадто знервована — варто стабілізувати власний емоційний стан!
Методичний інтенсив
В світі існує багато корекційних методів, методик, програм для дітей з особливими освітніми потребами.
Ефективність освітньої роботи досягається на основі надання таким дітям якісної корекційної допомоги у взаємодії вихователів, психологів, вчителів-логопедів, муз керівників, батьків та фахівців інклюзивно - ресурсних центрів. В результаті цієї співпраці фахівці відмічають позитивні зміни у розвитку дитини, покращується адаптація і соціальна поведінка, проявляються здібності дитини.
11.10.2023 в дошкільному навчальному закладі №12 «Ромашка» відбувся методичний інтенсив «Сенсорна інтеграція» з питань ознайомлення педпрацівників з різними програмами і методами, які спрямовані на допомогу дітям з особливими освітніми потребами. Фахівцями інклюзивно-ресурсного центру Таран І.М. та Леоновою С.М. педагогам закладу надані рекомендації по використанню в умовах дошкільного закладу елементів методик:
•АВА-терапії;
•методики Монтессорі;
•соціальних історій на заняттях, під час індивідуальної форми роботи з дітьми, під час режимних моментів, на прогулянках, під час ігор;
•елементи Арт-терапії використовувати на заняттях з образотворчої діяльності;
•музикотерапії - на музичних заняттях та заняттях з фізкультури та під час ігрової діяльності.
03.10 2023 в ДНЗ 19 відбувся методичний інтенсив для асистентів та вихователів інклюзивних груп на тему: "Створення освітнього середовища. Сенсорна інтеграція"
Про психолого-педагогічний супровід.
В умовах воєнного стану важливо забезпечити права дітеq, зокрема з особливими освітніми потребами, на безперервне здобуття освіти, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг. Для реалізації цієї мети у закладах загальної середньої та дошкільної освіти створені команди психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами і у вересні відбулися перші засідання за участю фахівців інклюзивно-ресурсного центру. Спільними рішеннями учасники засідання визначили напрями психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, спланували довготривалі та короткотривалі цілі, можливості адаптації та модифікації навальних програм, прийомів адаптації середовища до потреб дитини з особливими освітніми потребами, розробили індивідуальну програму розвитку для кожної дитини з ООП. Індивідуальна програма розвитку інформує педагогів та батьків про потенційні можливості розвитку дитини, визначаються вимоги до надання освітніх послуг та форм підтримки. Батьки дітей з ООП є обов язковими та активними учасниками засідання команди психолого-педагогічного супроводу.
ПРОЕКТ «РУКА ДОПОМОГИ»
У рамках реалізації проекту «Рука Допомоги», з метою соціалізації вихованців Смілянського дитячого будинку-інтернату,
фахівцями ІРЦ 11.08.2023 проведено комплекс корекційно-розвиткових та рекреаційних заходів.
(більше ілюстрацій тут Фотогалерея)
Інклюзивно привітні!
Ви не завжди можете зрозуміти, що у людини інвалідність. Це не завжди можна побачити з першого погляду. Та й навіщо? Адже інклюзія - це не особливе ставлення до людей з інвалідністю. Інклюзією називають процес збільшення ступеня участі ВСІХ громадян в соціумі.